۱۳۹۰ خرداد ۲۶, پنجشنبه

تجلیل ضحاک باید برای خونخواهی ضحاک باشد

در بامیان هرات  بعضی از شهرهای کشور های خارج از شهید ضحاک تجلیل گردید همچنان در کابل نیز قرار است تجلیل شهید ضحاک گرفته شود آیا فقط تجلیل آنهم با خواندن چند سخن اوتو کرده ولغت پرانی های در مورد مقام شهید کافی خواهد بود ؟
باور ما اینست که در تجلیل شهید ضحاک در کابل باید وزیر داخله وزیر دفاع  ریس امنیت ملی برای پاسخگوی به  مردم غرب کابل بخصوص هزاره ها به مراسم تجلیل شرکت نمایند  بگویند که چرا ضحاک کشته شد اجرآت حکومت در زمان دستگیری وی چه بوده وبعد از شهادت پلان حکومت چیست ؟
ادعا های موجود است که دست های زیادی در قتل ضحاک دخیل است از جمله نظر به تحقیقات امنیت ملی از داخل بامیان نیز شبکه های برای قتل ضحاک کار کرده اند
حال این وظیفه حکومت است که در مورد انگیزه قتل ،دست داشتن شبکه ها ودستگیری ومجازات عاملین اقدام جدی نماید وبرای مردم نیز پاسخگو باشند
مقام شهید والا است اما از طرف نخبه ها وسرداران یک قوم که سرنوشت محرومیت شان ریشه در تاریخ افغانستان دارد ازین قوم گرفته میشود وما فقط دلخوش نماییم به اینکه سرداران ما مقام شامخ شهید  را گرفته اند
اگر بنا باشد ما هم به مقام شامخ برسیم  راه غوربند دره قمچاق در خدمت ما است  . دره قمچاق یک قتلگاه بسیار کوچک است وحتی قصابان این دره نیز شناخته شده اند زیرا با موسفیدان بامیان برای رهای ضحاک در تماس بودند وحد اقل موسفیدان دره قمچاق قتلگاه جواد ضحاک  کسانی را که قاتلین هستند می شناسند کجاست حکومتی که برای خونخواهی اقدام کرده باشند .
سلسله قتل کسانی که به نحوی در جهاد علیه روسها ونیز مبارزه با طالبان سهیم بودند  به وضوح در این اواخر دیده میشود نگرانی ما اینست که کشور دارد به طرف طالبانیزم شدن به پیش میرود وکسانی هم که فردا برای طالبها مشکل ساز باشند از سر راه برداشته میشود .
از اول ماه سرطان پروسه تحویل دهی امنیت به سربازان حکومت کرزی داده میشود واین سربازان کرزی باید در برابر  برادران ناراضی کرزی  مقابله کند در آن زمان چه اتفاق خواهد افتاد سربازان حکومت برادران ریس جمهور که همانا قاتلان شهروندان وضحاکها هستند تقابل نمایند ویا تفاهم .
هرچه بیشتر وعمیقتر به موضوع فکر کنیم متوجه میشویم که سیاست های دوپهلوی حکومت زندگی را بالای شهروندان تنگتر کرده است وحتی به بهانه های صلح خواهی قاتلان آزاد شده است
با این حال پاسخگوی  حکومت در مراسم تجلیل ضحاک مرتبط با سرنوشت یک ملتیست که بهای بیشتری را در این مقام شامخ پرداخت نکنند .

۱ نظر:

ناشناس گفت...

بلی که همینطور است