۱۳۹۰ تیر ۲۷, دوشنبه

اریکین تحفه مردم بامیان به وزیر آب وبرق

اریکین را مردم بامیان در روز انتقال مسئولیت های امنیتی به رسم تحفه به وزیر محمد اسماعیل خان وزیر انرژی وآب فرستادند
فاروق وردک وزیر معارف افغانستان متعهد گردید که این اریکین را به وزیر انرژی وآب خواهد رسانید
محمد سجاد محسنی یکی از ریش سفیدان بامیان گفت این تحفه  از نظر ما با ارزش است چون  مردم بامیان شبها،با همین وسیله خانه های شان را روشن میسازند.
وی  علاوه نمود:همان طوری که برق در دیگر شهرها ارزش دارد، اریکین نیز برای مردم این ولایت از اهمیت زیادی برخوردار است، اگر دولت مرکزی بخاطر توسعه اقتصادی کشور لازم بداند، ما انرژی اریکین را گسترش میدهیم.
وی افزود: بخاطر خدماتی که جناب اسماعیل خان برای مردم این ولایت انجام داده است،لازم بود که از وی تقدیر گردد؛ بناءً این اریکین بپاس خدمات وی برایش ارسال  گردید.
عبدالله برات یکی از فعالین مدنی در بامیان گفت  این اریکین  بخاطری به آقای رئیس جمهور و اسماعیل خان سرپرست وزارت آب و برق فرستاده می شود که اگر احیانا  مردم کابل و دیگر شهر های افغانستان در بی برقی بسر میبرند از اریکین بامیان کمک بگیرند.
وی علاوه کرد: در شهر بامیان برق وجود ندارد، مردم این شهر تاهنوز از این وسیله برای روشنایی خانه های شان استفاده میکنند.
داکتر فاروق وردک وزیر معارف افغانستان که در مراسم انتقال مسئولیت های امنیتی بامیان آمده بود و تحفه های ارسالی مردم این ولایت راتسلیم شد به رسانه ها گفت: من این اریکین  را به رئیس جمهور و وزیر آب و برق میرسانم.
وی قول داد که یکی از این تحفه های با ارزش و وسیله روشنایی خانه های مردم بامیان را به مقامات حکومت مرکزی خصوصأ وزیر آب و برق افغانستان جناب اسماعیل خان تسلیم میدهد.
پیش از این نیز مردم بامیان طی یک گرد همایی مسالمت آمیز، در اعتراض به نبود برق در این ولایت، یک اریکین بزرگ را در چوک سر بازار این ولایت نصب کرده و آنرا به نام چوک اریکین مسمی کردند.
اریکین توسط والی بامیان بطور امانت به وزیر معارف تحویل داده شد تا آنرا به وزیر انرژی وآب تحویل دهد

۱ نظر:

ناشناس گفت...

سلام عزیزان!
هدیه چراغ به مقامات دولتی، همان ضرب المثل قدیکی را در ذهن زنده می سازد" در گوش خر یاسین خواندن سودی ندارد" موفق باشید.