۱۳۹۰ آبان ۱, یکشنبه

کرزی حامی پاکستان به چه علت ؟

تلویزیون پاکستان نشر کرده است اگر احتمالا آمریکا به پاکستان حمله کند کرزی طرف برادران پاکستان را خواهد گرفت  ومصاحبه کرزی را که به زبان اردو صورت گرفته به نشر رسانده است .
می پردازیم به این دیدگاه ریس جمهور که به چه علت این موضع را اتخاذ کرده است  وآیا واقعا کرزی طرف دار کشور پاکستان خواهد بود .
1 - احتمالا ریس جمهور کشور زمانی این مصاحبه را انجام داده باشد که در رویاروی آمریکا قرار گرفته بود ودر آن وقت حتی آمریکا را متجاوز نیزخوانده بود از این فرصت پاکستان  استفاده کرده نظر ریس جمهور افغانستان را که قبلا گرفته در شرایطی آنرا نشر کرده است که تحت فشار شدید ایالات متحده آمریکا قراردارد .
با پخش این مصاحبه پاکستان میخواهد به آمریکا هشدار دهد که اگر یک روزی قصد حمله  احتمالی به پاکستان داشته باشد  ویا بیشتر از این پاکستان را  تحت فشار قرار  دهد  میتواند با هماهنگی کشور های منطقه نقش شانرا از منطقه کم سازد وچنین دلیل را هم پیشکش کرده اند که حتی ریس جمهور افغانستان نیز با ما یکدست خواهد بود  با این احتمال میتوانیم بگوئم  که تلویزیون پاکستانی سوء استفاده  کرده است از مصاحبه  قبلی کرزی به نفع پاکستان  در شرایط خاص
2-  یکی از موارد دیگر ی که حدث زده میشود اینست که ریس جمهور کرزی شاید یک پانت منفی ویا اسناد در دست استخبارات پاکستان داشته باشد که منجر به خلع قدرت وی ویا سبب آبرو ریزی وی گردد  با این اسناد ریس جمهور تحت فشار آی اس آی پاکستان قرار گرفته باشد واین موضع را گرفته باشد .
3- احتمال دیگری که وجود دارد  ریس جمهور میداند که دنیای غرب به وی بی علاقه شده است ویا حد اقل وی را تحویل نمیگیرد با این موضع گیری به نحوی جوامع غربی به خصوص آمریکا را گوشزد  نماید که اگر با دولت افغانستان وبا حکومت وی صادقانه وبرمبنای خواست وی پیش نرود با پاکستان یکجا شده نقش آنان را از منطقه کم خواهد کرد .
با این حال اگر ریس  جمهورموضع گیری رسمی  وواقعی شان همان باشد که با تلویزیون پاکستان مصاحبه نموده بعید به نظر میرسد زیرا ریس جمهور میداند که در افغانستان مردم سران احزاب متنفذین وحتی افکار عامه متنفر از پاکستان می باشد واگر هم احیانا خود تصمیم بر پشتیبانی  پاکستان داشته باشد کاری از دستش ساخته نیست .

هیچ نظری موجود نیست: