۱۳۸۸ مرداد ۳۱, شنبه

آراى شمارش شده پيشتازى حامد کرزى را نشان ميدهد

آراى شمارش شده پيشتازى حامد کرزى را نشان ميدهد

دانش کروخيل - Aug 22, 2009 - 19:06
آژانس خبرى پژواک، ٣١ اسد ١٣٨٨

يک منبع معتبر اظهار نمود که از جمله آراى که تاکنون شمار گرديده است، حامد کرزى بيش از ٧٠ فيصد اين آراء را از خود ساخته است.

منبع ياد شده عصر ٣١ اسد به آژانس خبرى پژواک گفت که تا حوالى ساعت ٤ بعد از ظهر امروز، (٤٥١٤٠٨٤) راى در سراسر کشور شمار گرديده است که پيشتازى حامد کرزى را نشان ميدهد.

به اساس معلومات منبع ياد شده، از جمله آراى شمارش شده حامد کرزى (٣٢٤٤١٩٦) راى را کسب کرده است که حدود ٧١ فيصد را نشان ميدهد.

منبع افزوده است که داکتر عبدالله عبدالله ( ١٠٢٩٤٦٧) راى را به دست آورده است که حدود ٢٣ فيصد آراء ميشود.

به گفته منبع، همچنان داکتر رمضان بشردوست (١٨٩٦٥٣) راى، داکتر اشرف غنى احمدزى ٤٧٩٥٤ راى و ميرويس ياسينى ٢٧١٤ راى را از خود کرده اند.

منبع ميگويد که امکان دو ميليون راى ديگر نيز وجود دارد که به اين ترتيب ميتوان گفت که حدود شش و نيم ميليون تن در انتخابات ٢٩ اسد راى داده اند.

همچنان يک منبع سازمان ملل متحد در کابل به پژواک گفت که احتمالاً ميزان مشارکت مردم در انتخابات ٢٩ اسد، حدود هفت ميليون بوده است.

به اساس گفته هاى منبع ياد شده، حامد کرزى تنها در ولايت کابل ٥٧%، داکتر عبدالله ٢٢%، رمضان بشردوست ١٥%، اشرف غنى احمدزى ٢ % و ساير کانديدان ٤ % آراء را از آن خوده کرده اند.

گفتنى است که ارقام ياد شده از طرف کميسيون مستقل انتخابات تائيد نگرديده است و قرار است کميسيون ياد شده نتايج ابتدايى انتخابات را به تاريخ سوم سنبله اعلام خواهد کرد.

دومين انتخابات رياست جمهورى و شوراى هاى ولايتى به تاريخ ٢٩ اسد برگزار گرديد.

هیچ نظری موجود نیست: